dinsdag 31 december 2013

Dieren tekenen

Voor Beeld kregen we de opdracht om elf dieren te tekenen met 11 verschillende papiersoorten en 11 verschillende technieken. 

De leukste techniek die ik gebruikt heb, was het schilderen met koffie. Het was een leuke uitdaging! Ik had al eerder getekend met koffie en wou dit nog eens proberen. De volgende uitdaging is om met thee, chocomelk en rode wijn te tekenen. Ik ben benieuwd wat dat zal geven! 

De moeilijkste techniek was het tekenen met zwarte balpen op stof. Ik heb verschillende balpennen moeten gebruiken omdat de andere snel kapot waren door op het stof te tekenen. Ondanks de moeilijke techniek ben ik heel tevreden met het resultaat! Hopelijk vinden jullie dat ook!

Dit zijn mijn tekeningen:

Een haan in vetkrijt op een een dik, wit tekenblad.


Een kat in tekenpotlood op een papier dat onder taarten wordt gelegd.


Een hond in koffie op een koffiefilterzakje.


Een koe, gegraveerd op de achterkant van een melkbrik.


Een varken in kleurpotlood op een papier waarmee de slager zijn vlees inpakt.


Een gans in plakkaatverf op een rond, wit blad.


Een schaap in alcoholstift op plastiek.


Een ezel in houtskool op crêpepapier.


Een geit in zwarte balpen op stof.


Een paard in bruine bister op bruin inpakpapier.


Daarnaast heb ik ook een haas getekend op het krijtbord.

3 opmerkingen:

  1. Supermooi getekend! Ook originele dingen om op te tekenen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaaauw Julie ! ik ben zot van da paard !
    supermooi getekend ! Teken je da uit je hoofd?
    super echt super! x

    BeantwoordenVerwijderen