zaterdag 6 juni 2015

Kinderjournaal met de derde kleuterklas



Voor het vak Multimedia in de Basisschool kregen we de opdracht om een digitaal medium uit te testen tijdens onze stage in de derde kleuterklas.  We konden hiervoor kiezen tussen volgende digitale media: 'Tablet/iPads', 'Foto en Video' of 'Bee-Bot. Ik heb gekozen voor 'Foto en Video'. Hieruit konden we nog eens kiezen tussen volgende mogelijkheden i.v.m. met het digitaal medium: 'Light Graffiti', 'Kleuterjournaal', 'Stop Motion' of 'Stomme film'. Uiteindelijk heb ik gekozen voor het kinderjournaal omdat ik dit een heel uitdagende activiteit vond voor de kleuters van de derde kleuterklas. Dit had ik nog nooit gedaan dus was het voor mij ook een extra uitdaging om dit te doen! Het thema waarrond we werkten was 'Ons huis'. De kleuters mochten vertellen wat ze doorheen de week hadden gedaan en gaven ook een weerbericht. Na veel overleg, voorbereiding en oefening zijn de kleuters erin geslaagd om een leuk kinderjournaal te maken. Ik ben alvast heel trots op de kleuters die zorgden voor het mooie resultaat! Zij deden hun uiterste best om hun ervaringen in de klas met jullie mee te delen a.d.h.v. een kinderjournaal.

Veel kijkplezier!





2 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk journaal! Ik zou altijd zo naar het nieuws willen kijken :)
    Ik vind het tof dat de weerman zijn eigen tekeningen gebruikt!
    Zeer mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen